Tak na wstępie
Witam wszystkich. Jak zapewne widać po moim blogu, nie jest to nowy blog na potrzeby konkursu. Jest to zapomniany blog, który został właściwie porzucony z różnych powodów. Jednak postanowiłem wrócić do mojej pasji jaką jest programowanie, a jednocześnie reanimować swojego bloga. Odświeżyć stare projekty i rozpocząć nowy. Jako dobry motywator, uważam konkurs Daj Się Poznać organizowany przez Macieja Aniserowicza, do które zgłosiłem swoje uczestnictwo. Mam nadzieje, że zapał nie opadnie, a sam konkurs pozwoli mi nabyć nowego doświadczenia i rozwinąć ponownie programistyczne skrzydła.
Jako zadanie konkursowe postanowiłem podejść do tematu dość ambitnie, patrząc przez pryzmat obecnych projektów czy to hobbistycznych czy też zawodowych. Tematem projektu jest stworzenie gry przygodowej, wzorowanej na realiach gier typu Harvest Moon. Projekt będzie napisany w języku C# z wykorzystaniem biblioteki MonoGame. Dodatkowo chce aby gra była wieloplatformowa, tzn. dostępna na systemy Windows, MacOS, Linux. Jeśli starczy sił i zapału to możliwe, że także na platformy mobilne.
Bo kod jest ważny
Na pierwszy ogień idzie główny szkielet gry. Wygenerowałem standardowy wzorzec z template dostępnego w środowisku Visual Studio 2015. Następnie aktualizacja bibliotek MonoGame do najnowszej dostępnej wersji (obecnie 3.6). Kolejnym krokiem jest przygotowanie obsługi kamery wraz z podstawowymi kontrolerami, takimi jak klawiatura i myszka. Musze przyznać, że jest to moje pierwsze podejście do MonoGame. Do tej pory używałem bezpośrednio bibliotek SDL2 w języku C++. Jednak patrząc po dokumentacji, biblioteka MonoGame ofertują dość duży zasób gotowych metod potrzebnych do generowania i obsługi obrazu jak i urządzeń wejściowych.
Trochę pikseli na ekranie
Grafikę do gry planuje zrobić samemu z niewielkim wsparciem swoje żonki. 🙂 Nie spodziewam się jakiś super efekciarskich grafik wygenerowanych przez moje „zdolności” artystyczne. Jednak uważam, że to może być dość ciekawe doświadczenie. Jednocześnie przyjemność w tworzeniu czegoś nowego, a przede wszystkim własnego. W najgorszym wypadku zawsze będzie można poprosić o pomoc osób bardziej doświadczonych. 🙂
Historia też jest ważna
Pomijając aspekt technicznych, warto zwrócić uwagę na samą fabułę gry. Obecnie tworzy się ona w głowie. Na chwile obecną założyłem sobie, że historia zaczyna się typowo dla gier Harvest moon. Jest sobie gracz, który trafia do domku na farmie. Jednak u mnie będzie to domek w lesie. W tajemniczym lesie, który cieszy się niezbyt dobrą sławą, a w okolicy krążą przedziwne legendy na jego temat. W każdym bądź razie, traktuje to jako wyjście do rozwinięcia mojej opowieści. Co przyniesie scenariusz, czas pokaże.
Zaglądamy w źródła
Na moim githubie, na chwile obecną opublikowany jest domyślny szkielet gry dla MonoGame. Na dniach, tak jak już pisałem, planuje przygotować klasy do obsługi urządzeń wejściowych oraz kamery. Widziałem też dostępne rozszerzenia do bibliotek MonoGame, jednak uważam że najlepiej będzie jak przygotuje swoje implementacje. Jednocześnie poznając środowisko i ucząc się czegoś nowego, a przede wszystkim dobrze się przy tym bawiąc.
To tyle jeśli chodzi wstęp. Życzcie mi wytrwałości, jednocześnie zachęcam do śledzenia mojego bloga.
Przygodę czas zacząć 🙂